maandag, augustus 22, 2011

Kamp Westerbork (1)

Op onze tweede dag in het noorden hebben we kamp Westerbork bezocht. Heel indrukwekkend. Het is niet mijn gewoonte maar bij deze foto's wil ik toch toelichting geven. De komende week zal ik iedere dag wat foto's laten zien van kamp Westerbork.

Dit is de ingang van het kampterrein.

Kamp Westerbork

Kamp Westerbork

Er staan geen barakken meer op het terrein. Op iedere plek waar een barak heeft gestaan zijn taluds aangelegd en op een driehoekig bord staat wat voor een barak er heeft gestaan.

Kamp Westerbork

Kamp Westerbork


9 opmerkingen:

klaproos zei

hele indrukwekkende plek rian....

mich zei

dat zal wel een sfeertje apart geweest zijn ...

Dominic zei

Zeer mooie tweede foto Rian, heel origineel!
groetjes

Monique zei

Dat zal een indrukwekkend bezoek zijn geweest denk ik. Wij hebben deze zomer Kamp Vught bezocht en ook daar liepen de rillingen regelmatig over mijn rug.
Groet, monique

Fokkio zei

Mooie foto's van een indrukwekkend herinneringscentrum.

Ank zei

Heel indrukwekkend en ik vind met name de eerste foto de sfeer van toen heel goed uitdrukken.

rob alberts zei

Het bezoek aan dit kamp heeft veel indruk op mij gemaakt. Ook de film die bij binnenkomst getoond wordt in het museum bezorgt mij nu nog kippenvel.
Het hele verhaal rondom de verschillende fasen van dit kamp verbazen mij ontzettend.
Jouw foto's zijn indrukwekkend.
Geschokte groet

AmaZony zei

Een bezoek aan zo'n kamp brengt inderdaad heel wat gevoelens naar boven. Die 2de foto : zeer mooi Rian !

pieterbie zei

Heel knappe intro.
Het bepaalde de sfeer voor wat volgt.