woensdag, oktober 05, 2011

Mijn eerste foto

Bij Gerda had ik al aangekondigd mijn eerste foto ooit te zullen laten zien. Het is een foto die ik ongeveer in 1966 maakte.

Mijn vader was een fanatiek voetballer en er was een vriendschappelijke wedstrijd in het dorp georganiseerd. Thijs Krijnen deed ook mee. Maar Thijs had alleen maar hele oude voetbalschoenen en zijn conditie was ook niet meer je dat.

Terwijl de wedstrijd nog in volle gang was, hijgde Thijs even uit, leunend op de cornervlag. Ik dacht dat het wel een grappig plaatje was en knipte deze foto.

Ik daag de andere bloggers uit om ook hun eerste foto ooit te laten zien.

Thijs Krijnen 1966

23 opmerkingen:

klaproos zei

leuke uitdaging rian,
ik wil er gerust aan meedoen , maar ik zou niet eens meer weten wat mijn eerste foto
was:-)

gerdaYD zei

Wat een leuke uitdaging Rian. Maar daarvoor zal ik in de verste en stoffigste archieven moeten duiken en dat zal pas na de operatie en het herstel zijn... Maar de allereerste foto die ik ooit nam? Eigenlijk was dat een winterplaat met mijn bakske kodakske toen ik een jaar of tien was. Die heb ik helaas niet meer.

Incanto Images Fotografie zei

weet nog heel goed welke dat is, ik was 8 jaar en kreeg er een broertje bij, maar of deze foto er nog is. Mijn vader had dia's in zijn camera zitten en mams rolletjes en nu weet ik niet welke camera ik in mijn handjes heb gehad..??ik heb wel een foto dat mijn broer kan lopen, die heb ik ook gemaakt maar dat is niet een van mijn eerste foto's. Een leuke uitdaging en ik was verrast dat ik nog weet welke dat is...ga zeker even zoeken..
Is toch leuk om oude beelden te laten zien..

Deze heb je ook al goed weten te maken, je had al duidelijk in je..

Groetjes Von

Dominic zei

Een leuke uitdaging Rian, maar ik zou het niet meer weten, mijn eerste kiekjes waren met een 8mm smalfilmcamera, een afgedankte van mijn vader en die nam ik mee naar de motocross, niks als springende crossers te zien, erg lachwekkend!
groetjes

Ria zei

Zover ik me herinner ben ik pas foto's gaan maken toen de kinderen zijn geboren en oh, ja dat waren geen foto's maar dia's.

Han zei

Ik zal er eens naar gaan zoeken, het is wel een heel oud plaatje en meer als een halve eeuw oud.
Die foto van jou is steeds een topper!

gerdaYD zei

Goede morgen Rian. Ik wens je alvast een fijne dag en straks een dito weekend toe, want ik zal een tijdje niet meer langskomen...

Anoniem zei

Toen ik 15 werd kreeg ik mijn eerste camera, een Agfa Isoly. Er ging een 120 rolfilm in en dat leverde vierkante fotootjes op, zwart wit toen nog. Het was een camera waar je diafragma en sluitertijf in kon/moest stellen, dat vond mijn vader belangrijk, dat jet geen 'trottelcamera' was. Mijn eerste foto is van mijn broertje en zijn vriendinnetje, bij ons in de tuin. Het was 1966. Ik heb al eens gezocht naar die foto maar kon 'm toen niet vinden. Als ik 'm weer heb zal ik 'm plaatsen.
Wat was jouw eerste camera?

Anoniem zei

Dat was ik by the way!
Margo

http://www.p-ter.net zei

Oei ik was toen al twee jaar en schopte toen ook graag tegen een bal. Dit is nu niet meer zo! hihi
Mijn eerste foto dat weet ik helemaal niet meer. Ik zal er toch eens over nadenken!
Gr.
P-TER

willy zei

ttp:zo ver gaat mijn geheugen niet terug....

groeten

gerdaYD zei

Dankjewel lieve Rian voor je mooie steuntje in de rug en je fijne wensen!
Ik ben weer thuis maar moet nog revalideren.
Ik hoop dat jij aan een schitterend weekend bezig bent en voor morgen: een even mooie week gewenst!

pieterbie zei

Goed idee, maar ik vrees dat mijn eerste foto verloren gegaan is. In 1966 was ik trouwens 3 jaar, dan was ik nog niet aan fotografie toe.

Margo zei

Ff off topic. Weet jij waar ik Geert Kuster kan terugvinden? Ik hoopte hem in jouw linkenlijst te vinden. Er staan nl foto's van hem in het waslijntjesfotoboekje dat vrijdag is uitgekomen. Zie: http://waslijntjes.knegjes.eu/

Monique zei

Leuk idee! Dus dit was het begin van alles...;-)
Groet, Monique

Ank zei

Wat mijn eerste foto is geweest zou ik niet meer weten. Die van jou is geweldig van compositie, goed standpunt had je.

gerdaYD zei

Voor jou, omdat je er zo van houdt:
Wij willen friet met majonaise
Niet met saté niet met haché maar majonaise
Friet met majonaise
En geen kroket of kotelet met 'n kwak bejonaise
Voor ons geen bal gehakt of frikandellen
Maar friet mag je voor ons altijd bestellen
Wij willen friet met majonaise
Niet met saté niet met haché maar majonaise
Friet met majonaise
En geen kroket of kotelet met 'n kwak bejonaise (...)
© Johnny Hoes
*wink, big smile*
Fijne dag nog Rian, geniet van het waterzonnetje!

rob alberts zei

Prachtige foto!
Humorvol en origineel.
Vriendelijke groet

gerdaYD zei

Voor jou lieve Rian, om samen met de friet van gisteren te verrobberen hihi:

Ik wil een broodje frikandel
Ik wil een broodje frikandel
Oh, ik hou van frikandellen
Dus ik ga der een bestellen
Ik wil een broodje frikandel

Ik wil een broodje frikandel
Ik wil een broodje frikandel
Oh, ik hou van frikandellen
Dus ik ga der een bestellen
Ik wil een broodje frikandel

We gingen lekker uit dineren
In een heel duur restaurant
De chef kwam gelijk naar mij toe
Ik ben daar vaste klant

Hij vroeg aan mij wat wil je eten
Ik zei dat weet jij wel
Ik hoef geen kaviaar of ganzenlever
Ik wil een broodje frikandel

Ik wil een broodje frikandel
Ik wil een broodje frikandel
Oh, ik hou van frikandellen
Dus ik ga der een bestellen
Ik wil een broodje frikandel

Ik wil een broodje frikandel
Ik wil een broodje frikandel
Oh, ik hou van frikandellen
Dus ik ga der een bestellen
Ik wil een broodje frikandel

De chef kwam met een menukaart
Die was voor het dessert
Ik zei wij houden niet van toetjes
Nee, echt niet we don’t care

We willen wel een achterafje
De kok die weet het wel
Hij rende naar de keuken
Voor twee broodjes frikandel

Ik wil een broodje frikandel
Ik wil een broodje frikandel
Oh, ik hou van frikandellen
Dus ik ga der een bestellen
Ik wil een broodje frikandel

Ik wil een broodje frikandel
Ik wil een broodje frikandel
Oh, ik hou van frikandellen
Dus ik ga der een bestellen
Ik wil een broodje frikandel

Ik wil een broodje frikandel
Ik wil een broodje frikandel
Oh, ik hou van frikandellen
Dus ik ga der een bestellen
Ik wil een broodje frikandel

Ik wil een broodje frikandel
Ik wil een broodje frikandel
Oh, ik hou van frikandellen
Dus ik ga der een bestellen
Ik wil een broodje frikandel
Ik wil een broodje frikandel
Ik wil een broodje frikandel
© Gebroeders Ko

Unknown zei

ik zou het niet meer weten waarschijnlijk één van mijn vorige hond Harley als hij nog puppy was

gerdaYD zei

Ik geloof best dat jij lekker luiert in dat zonnetje lieve Rian, want hier gebeurt niet erg veel... *wink, big smile*
Maak er weerom een mooie dag van, en niet te veel piekeren hoor!

Fokko zei

Hoi Rian,
Alles goed bij jou?
Ik zou niet weten wat mijn eerste foto was.
Maar dit is leuk om te zien, zo'n foto met herinneringen.
Groet, Fokko

AmaZony zei

Leuk idee ! Maar ik heb m'n eerste foto niet meer, was er eentje van mezelf, haha, effe gek doen, fototoestel (zo eentje met een zwart/wit fotorolletje in) op arm-afstand en klik. Waarschijnlijk bij één of andere opruimbeurt in de prullebak beland.
Groetje,