maandag, mei 09, 2011

Doel

Op 2e paasdag ben ik in Doel geweest. Een walhalla voor fotografen. Die lopen er dan ook veel rond. Ik heb er een aantal series van gemaakt. Dit is de eerste. Van het dorp zelf.

Het dorp moet verdwijnen voor de uitbreiding van de Antwerpse haven. Er zijn nog maar een aantal huizen bewoond.  Maar er zijn ook een aantal kunstenaars neergestreken. En die hebben van het dorp een toeristische attractie gemaakt. Het was er prachtig !

Maar eerst het dorp zelf, dat dus ligt ingeklemd tussen een kerncentrale en de Antwerpse haven.

Doel dorp

Hier heb ik geen telelens gebruikt. Die mast en kranen van de haven staan werkelijk zó dichtbij.

Doel dorp

Het binnenwerk van een lantaarnpaal.

lantaarnpaal

Doel dorp


Doel dorp

10 opmerkingen:

gerdaYD zei

Dààr was je dan, de afgelopen tijd, in het walhalla van de fotograaf... en dat is goed te merken aan je knappe reportage Rian! Je bent dus volop van je vakantie aan het genieten? Blij voor je, en doe het vandaag weer dunnetjes (of liever dikjes hihi) over hé!

fotohanvogel.blogspot.com zei

Wij zijn er jaren geleden eens geweest, het is een mooi schilderachtig dorpje.
Onder Amsterdam is ook zo'n dorpje midden in het westelijk havengebied Ruigoort, dat is ook een bezoekje waard alleen niet zo toeristisch als Doel.

klaproos zei

"onwerkelijk"
om daar te lopen hé,.....

ik wist ook niet wat ik zag en was zwaar onder de indruk, maar heb er ook héél mooie foto's gemaakt, zot dat zoiets kan hé....
maar de vechtlust blijft behouden, dát vind ik lovenswaardig...

mooie serie rian,

fijne dagen wens ik jou, rust maar lekker uit,

Dominic zei

Prachtig die rokende schouwen, en je had goed weer, dat is ook aardig meegenomen! Knappe reportage Rian! Groetjes

AmaZony zei

o jij was in Doel ! Ben er ook al 2x geweest, omdat ik er de eerste keer zo overrompeld door werd, een plek die een bijzondere indruk nalaat he. Aan de foto's te zien was t een zonnige dag, staat in schril contrast met de verloedering; Maar er wordt geijverd voor het voortbestaan en das een goede zaak. Ben benieuwd naar je vervolg... Groetje,

pieterbie zei

die foto van de molen en de koeltorens in de achtergrond is subliem!

Ria zei

Jeetje , die plek zou mij normaal nooit trekken, ik wist zelfs niet dat het een toeristische trekpleister is.
Je hebt er wel bijzondere foto's gemaakt.

http://www.p-ter.net zei

Je geeft een kijk op dit dorp die ik nog niet gezien heb!
Knap gedaan!
Gr.
P-TER

Monique zei

Zeer bekend in fotografenland! De foto met de molen en die rookspuwers vind ik erg mooi. Je hebt daar prachtig het contrast in samengevat.
Groet, monique

Daisy zei

Je hebt een mooie serie gemaakt van Doel. Het lijkt me een hele bijzondere plek om zelf eens te fotograferen. Het zal wel een heel apart gevoel geven.