maandag, februari 28, 2011

Passe partouts

Sinds enige tijd ben ik lid van Fotoclub Dongen. En dan wil ik natuurlijk ook daar graag mijn foto's laten zien. De foto's mogen niet 'zomaar' op de plank worden gezet. Ze moeten netjes in een passe partout zitten.

Een passe partout mag natuurlijk wel vaker gebruikt worden maar op een gegeven moment is het toch over en moet er weer een nieuwe komen. Kant-en-klare passe partouts zijn erg duur, dus iedereen bij de club snijdt die zelf.

Daarom heb ik ook een snijder aangeschaft; de beste; van Logan. Er zit geen nederlandstalige gebruiksaanwijzing bij en van de week heb ik geprobeerd mijn eerste passe partout te snijden. Is niet gelukt; ik snap niet hoe dat ding werkt. 

Dus woensdag gaat hij mee naar de club; mogen ze me haarfijn uitleggen hoe dat fluitje van 'n cent nou precies werkt.

Logan

11 opmerkingen:

gerdaYD zei

Da's inderdaad de Rolls Royce onder de snijders Rian! Wawwww, hier zal je nog véél plezier aan beleven. Laat het je maar goed uitleggen, daarna wordt het een fluitje van een cent voor jou!
OT: héérlijk dat je dacht dat ik die foto in het Designmuseum nam want dit is mijn tafel, mijn bestek, dus blij dat je het zo mooi vindt!
En maak er een even mooie nieuwe dag en dito week van hé!

Anoniem zei

Zonde Rian, dit zou ik ook niet weten. Ook niet te vinden met Google? Na de uitleg zul je vast zeggen, inderdaad een fluitje van een cent Succes ermee! Gr. Ria

Fokkio zei

Ik kan je er ook niet mee helpen. Maar na uitleg op de club zal het jou ook ongetwijfeld lukken.
Fijne dag Rian!

http://www.p-ter.net zei

Aha zo'n snijder die een schuine rand snijd!
Let op voor de vingers hé woensdag!
Gr.
P-TER

Monique zei

Haha, succes ermee! Ik las pas geleden een uitleg op internet, maar dat gebeurde gewoon "uit de hand" met een lineaal, een mesje en een potlood.
Groet, monique

Dominic zei

Oppassen met de vingertjes! Na een deskundige uitleg zal het je wel lukken, groetjes

Incanto Images Fotografie zei

ik gebruik een liniaal met antislipmat aan de onderkant en dat gaat prima. Snijmes erlangs en je hebt je passe partouys, ik heb er ook een groene mat onderliggen voor bescherming, had een keer een grote passe partouts dus ik vroeg mijn man om te snijden want onderweg moet je niet stoppen met snijden, maar het snee dus dus het karton en de groene mat en in de tafel die nu ook een snee heeft van 50cm.....ik had verteld dat hij niet door de groene mat heen kon, maar sterke mannen handen hebben iets meer kracht. Veel succes ermee, het is heel leuk om zo je foto een tintje extra te geven. Je gebruikt hoop ik wel echte passe partouts papier..maar je kennende...

Groetjes Von

Han zei

Rian, ik heb van dit merk een losse handsnijder het gaat me redelijk af maar laat ze toch liever maken.
Tot morgen.

AmaZony zei

Oops ja kan ik me voorstellen dat dit niet zo simpel is als het lijkt, ben daar zelf ook geen crack in en kan er je jammer genoeg niet mee helpen. Eénmaal je zoiets onder de knie hebt, tja dan is't poepsimpel he dat is met alles zo !

Anoniem zei

Ik heb mijn foto's nog nooit uitgeprint mogen zien, dus ik heb (ook) geen idee hoe zo'n ding werkt. Ik wacht alvast met spanning af hoe het moet. Aan de reacties te lezen zal het niet al te moeilijk zijn. Groetjes!

pieterbie zei

Ik ben blij dat ik mijn fotografiekunst tot het internet beperkt. Zo moet ik mij met zo'n dingen niet bezig houden.
'k Zou trouwens niet weten waar ik daar de tijd voor zou moeten vinden :-)