vrijdag, december 31, 2010

Begin of einde

Begin/einde

11 opmerkingen:

gerdaYD zei

Zo is dat lieve Rian, knap verwoord: een pareltje om mee te nemen, de dag in... en strakjes het nieuwe jaar ook!
Superfijne overgang gewenst van oud naar nieuw, moge al je verwachtingen voor 2011 ook uit komen!

Ria zei

Tja, daar zit wat in, iets om over na te denken vandaag.
ik wens je in ierder geval een goede jaarwisseling en succes met het maken van de vuurwerkfoto's.

Fokkio zei

Zo is het precies.
Een nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik wens jullie een hele prettige jaarwisseling en alle goeds voor 2011!

Han zei

Prachtig schilderij hangt dat in je woonkamer Rian?
Geniet van je uitzicht over de stad vanavond en een goede start voor het jaar 2011 toegewenst.

Incanto Images Fotografie zei

het begin is het begin van iets moois...

Fijne jaarwisseling en al het goeds wat je wensen kan voor 2011, en ik zal zeker veel van je foto's genieten..

Groetjes Von

gerdaYD zei

Sorry lieve Rian, even een plakbriefje vandaag, ik heb nu andere zorgen, zie mijn blog.
Maar ik wil je toch een fijn 2011 toewensen...

Geert zei

Wat een prachtig kunstwerk.
Bestaat er een begin of een einde in de eeuwigheid?
We beginnen aan 2011, dat in elk geval. Dat het een mooi jaar mag worden voor ons allemaal.

pieterbie zei

doet er niet toe, wij doen gewoon lekker verder

Geert zei

Hoe doet 'ie dat?

Ik heb pen en papier. Rotring pennen en kroontjespennen.

Maar die gebruik ik bijna niet meer. Of het moeten schetjes zijn.


Ik heb een tekentablet aan de computer en een programma waarmee ik kan tekenen.

Een heel goedkoop tekentablet van Trust. Je hebt ze ook van Wacom, die zijn duurder.

Het tekenprogramma is gratis, dat kun je hier downloaden: http://mypaint.intilinux.com/

Ik heb een Linux-computer.

Voor Windows is er ook een versie die moet ik even opzoeken. Ik zie 'm niet zo snel.

Het is er wel. Ik denk dat 'ie hier staat:

http://cybernetnews.com/free-digital-painting-software/



Het is allemaal ontstaan in, wat ik noem, een creatief proces.

Als ik daar eenmaal inzit gaat het allemaal vanzelf, een flow.



Als achtergrond kan een foto worden gebruikt. Bijvoorbeeld een BBO (Bewust Bewogen Opname).

Neem je camera.

Ga voor je boekenkast staan.

Neem een trage sluitertijd, experimenteer daarmee.

Experimenteer ook met het diafragma,

Trek de camera van boven naar beneden en druk tegelijkertijd af,

Of van links naar rechts, of beneden naar boven, draaiende beweging. Maakt niet uit.

Je kunt niets fout doen, alles is goed.



Neem een photo-editor zoals photoshop.

Maak twee kopieën van de foto.

Draai er één, een kwart slag.

Plak die over de andere en zie hoe je vierkantjes krijgt.

Speel met het histogram, kleurvervangen, of wat dan ook, je kunt niks fout doen.

Als je tevreden bent sla je het op.



Je kunt ongetwijfeld nog tig andere techniekjes bedenken voor de achtergrond.



Open je kunstwerk in MyPaint en ga tekenen. Je kunt niks fout doen.

Je kunt altijd weer opnieuw beginnen.

Met MyPaint in Windows kun je ook met de muis tekenen. Dan heb je geen tablet nodig.

En wie weet wat PhotoShop allemaal nog kan. Daar heb ik geen ervaring mee.

Geert zei

http://mypaint.intilinux.com/?page_id=6
hier staat de windows-versie

AmaZony zei

Een rake spreuk en tevens een prachtige toepasselijke foto , mooi uitgewerkt !